Langsung ke konten utama

Telecommunications Industry Marketing Research in Indonesia 2010-2018

Cellular Market Research and Telecommunications Industry Data 2010-2018 (Map Competition and Growth Potential) was released in December 2016 featuring comprehensive research, compilation and comparison of data, analysis, and trend of market size and growth potential in Indonesia.

Cellular Market Research and Telecommunications Industry Data 2010-2018 (Map Competition and Growth Potential) begins with the economic and market highlights featuring Indonesia, include consumer trends and purchasing power. (Page 2-4) The potential market in Indonesia with a population of around 255 million people described on page 5-6.

Furthermore, the mobile display market overview and telecommunication industry in Indonesia with the conditions of tough competition, but the penetration of mobile phones has skyrocketed sharp SIM (pages 7-9).

On pages 10-11, presented 12 indicators Indonesian cellular market in the period 2010-2020, ranging from the number of mobile subscribers, mobile SIM penetration, until the Average Revenue Per User (ARPU), and others. Some major indicators were then dikomparasi with conditions in other countries (pages 12-13). The data reinforced the comparative analysis and analysis of trends in the mobile and telecommunications industry in Indonesia (pages 14-18).

Then, the competitive landscape, and analysis of the competition three largest telecommunications player in Indonesia described on page 19-26, covers the market share of the revenue, the market share of the number of subscribers, ARPU and financial performance, traffic data, and even telecommunications technology.

Enter into further discussion, duniaindustri.com market view intelligent four largest telecom players in Indonesia, ranging from tree business (segmentation subsidiary), highlights the financial performance of the last three years, the increase in data and internet services, future business strategy, BTS coverage and cities , as well as the number of customers (pages 27-56).

Cellular Market Research and Telecommunications Industry Data 2010-2018 (Map Competition and Growth Potential) as much as 57 page pdf is derived from the BPS, a number of mobile and telecommunication company in Indonesia, and served duniaindustri.com.

Download the database industry is a new feature in duniaindustri.com featuring dozens of selected data according to the needs of users. All data is presented in pdf form so easily downloaded after users perform processes according to the procedure, ie click buy (purchase), click checkout, and fill out the form. Duniaindustri.com priority to the legitimacy and validity of the source of the data presented. Thank you for your confidence to duniaindustri.com.(*)

Sources: click here
* Need others market research, click here

Komentar

Postingan populer dari blog ini

140 Daftar Judul Riset Pemasaran Produk Industri

Riset Pemasaran atau Marketing Research adalah salah satu kegiatan penelitian di bidang pemasaran yang dilakukan secara sistematis mulai dari perumusan masalah, tujuan penelitian, pengumpulan data, pengolahan data, dan interpretasi hasil penelitian . Riset Pemasaran dapat bermanfaat sebagai masukan bagi pihak manajemen dalam rangka identifikasi masalah dan pengambilan keputusan untuk pemecahan masalah. Hasil riset pemasaran dapat dipakai untuk perumusan strategi pemasaran dalam merebut peluang pasar.  Tujuan Riset Pemasaran adalah untuk mendapatkan informasi yang akurat sehingga dapat menjelaskan secara objektif kenyataan yang ada. Bebas dari pengaruh keinginan pribadi (political biases). Riset pemasaran sebagai alat bantu Manager menghubungkan antara variabel pemasaran, konsumen, dan lingkungan. Metode pengumpulan data antara lain melalui survei, wawancara, menyebar kuesioner, observasi, dan eksperimen (kuantitatif). Data primer (kualitatif) diperoleh melalui wawanc

Data Perkembangan Jumlah UKM dan Sebaran Per Provinsi

Data Komprehensif Perkembangan Industri Kecil & UsahaBesar 2016-2017 (Sebaran UKM Per Sektor & Per Daerah)   ini dirilis pada pertengahan Juli 2018 menampilkan data komprehensif, serta tren pertumbuhan jumlah dan sebaran industri kecil (usaha kecil menengah dan mikro/UMKM) di Indonesia. Pembahasan dilakukan secara detail mulai dari   tren pertumbuhan   jumlah, porsi terhadap ekonomi, komparasi dengan kondisi di negara tetangga, serta tren produksi dan ekspor industri kecil di Indonesia. Data Komprehensif Perkembangan Industri Kecil & UsahaBesar 2016-2017 (Sebaran UKM Per Sektor & Per Daerah)   ini dimulai dengan paparan data makro ekonomi Indonesia, inflasi, dan nilai tukar rupiah (halaman 2 dan 3). Dilanjutkan dengan   outlook dan prospek bisnis   2018 mengacu pada target pertumbuhan ekonomi pemerintah di 2018 di halaman 4. Kontribusi UMKM terhadap industri nasional di Indonesia dikomparasi dengan kondisi di sejumlah negara seperti Filipina, Vietnam, dan Bra

50% dari Pemimpin Pasar Consumer Goods Dipegang Merk Lokal

Merek lokal berhasil membangun kehadiran yang lebih kuat dalam persaingan industri barang konsumen (consumer goods), ketika  50% dari 10 merek pemimpin pasar  teratas berasal dari produsen lokal. Meski demikian, ke depan diperkirakan persaingan makin ketat sehingga pemimpin pasar harus lebih kreatif untuk memasarkannya agar tetap menempati peringkat sepuluh besar. Hal itu terungkap dalam hasil Survei Kantar tahun 2019. “ Hasil survei  mewakili 85% dari total rumah tangga kota-kota besar di Indonesia,” kata Marketing Director Kantar, Fanny Muharyati, dalam keterangan tertulis di Jakarta, Jumat (21/6). Fanny menjelaskan  survei brand “footprint”  merupakan studi tahunan Kantar untuk  mengukur merek  apa saja yang paling sering dibeli konsumen, sehingga menjadi pemimpin pasar. “Studi ini meliputi jumlah pembelian (penetrasi pasar) dan berapa sering produk dibeli. Produk yang disurvei meliputi sektor fast ‘moving consumer goods’ seperti makanan, minuman, perawatan rumah, produk keseh