Langsung ke konten utama

ERW Steel Pipe Data Research in Indonesia

 Research Data on ERW Steel Pipe Market Growth in Indonesia 2017-2030 was released in the second week of October 2023 featuring independent studies, specific data research, studies and analysis, comprehensive data, as well as market outlook for Electric Resistance Welding (ERW) steel pipe products in Indonesia. This data research contains 69 pdf pages measuring 8.23 MB which was created to be a comprehensive guide and reference for investors, corporations, researchers and various stakeholders at large.


This ERW Steel Pipe Market Growth Data Research in Indonesia 2017-2030 dissects three main research focuses, namely 1) Market demand analysis of ERW steel pipe market trends for the 2017-2022 period; 2) Market outlook for demand for ERW steel pipes in Indonesia in three outlook scenarios, namely optimistic, moderate and pessimistic for the period 2023-2030; 3) top player ERW steel pipe manufacturer in Indonesia.

The first research focus reviews market demand analysis of ERW steel pipe market trends in Indonesia in the 2017-2022 period. Also displayed are the growth trends of various developing sentiments in attractive tables and graphics, making it easier for users to understand.

Then in the second data research focus, which reviews the market outlook for demand for ERW steel pipes in Indonesia, there are three outlook scenarios, namely optimistic, moderate and pessimistic for the 2023-2030 period. Finally, the profile of the market leader of the top players of ERW steel pipe manufacturers in Indonesia is displayed.

To produce this data, the duniaindustri.com team outlined a fairly comprehensive research methodology to map market growth, capture exports and imports, and monitor the market leader database. The entire research methodology is explained on pages 41 to 69, making it easier for users to track back the growth figures in this research.

Research Data on ERW Steel Pipe Market Growth in Indonesia 2017-2030 contains 69 pdf pages measuring 8.23 MB created by the duniaindustri.com team using a comprehensive approach method supported by data originating from BPS, industry associations, government agencies, as well as a number of data reports related companies. The industrial data index is the newest feature on duniaindustri.com which displays dozens of selected data according to users' needs. All data is presented in pdf form so that it is easy to download after users carry out the process according to the procedure, namely clicking buy, clicking checkout, and filling in the form. Duniaindustri.com prioritizes the authenticity and validity of the data sources presented. All research data and a collection of directory databases are presented in full in the industrial data index, which now displays 279 specific databases according to users' needs.(*)

Source: click here

Komentar

Postingan populer dari blog ini

140 Daftar Judul Riset Pemasaran Produk Industri

Riset Pemasaran atau Marketing Research adalah salah satu kegiatan penelitian di bidang pemasaran yang dilakukan secara sistematis mulai dari perumusan masalah, tujuan penelitian, pengumpulan data, pengolahan data, dan interpretasi hasil penelitian . Riset Pemasaran dapat bermanfaat sebagai masukan bagi pihak manajemen dalam rangka identifikasi masalah dan pengambilan keputusan untuk pemecahan masalah. Hasil riset pemasaran dapat dipakai untuk perumusan strategi pemasaran dalam merebut peluang pasar.  Tujuan Riset Pemasaran adalah untuk mendapatkan informasi yang akurat sehingga dapat menjelaskan secara objektif kenyataan yang ada. Bebas dari pengaruh keinginan pribadi (political biases). Riset pemasaran sebagai alat bantu Manager menghubungkan antara variabel pemasaran, konsumen, dan lingkungan. Metode pengumpulan data antara lain melalui survei, wawancara, menyebar kuesioner, observasi, dan eksperimen (kuantitatif). Data primer (kualitatif) diperoleh melalui wawanc

Data Perkembangan Jumlah UKM dan Sebaran Per Provinsi

Data Komprehensif Perkembangan Industri Kecil & UsahaBesar 2016-2017 (Sebaran UKM Per Sektor & Per Daerah)   ini dirilis pada pertengahan Juli 2018 menampilkan data komprehensif, serta tren pertumbuhan jumlah dan sebaran industri kecil (usaha kecil menengah dan mikro/UMKM) di Indonesia. Pembahasan dilakukan secara detail mulai dari   tren pertumbuhan   jumlah, porsi terhadap ekonomi, komparasi dengan kondisi di negara tetangga, serta tren produksi dan ekspor industri kecil di Indonesia. Data Komprehensif Perkembangan Industri Kecil & UsahaBesar 2016-2017 (Sebaran UKM Per Sektor & Per Daerah)   ini dimulai dengan paparan data makro ekonomi Indonesia, inflasi, dan nilai tukar rupiah (halaman 2 dan 3). Dilanjutkan dengan   outlook dan prospek bisnis   2018 mengacu pada target pertumbuhan ekonomi pemerintah di 2018 di halaman 4. Kontribusi UMKM terhadap industri nasional di Indonesia dikomparasi dengan kondisi di sejumlah negara seperti Filipina, Vietnam, dan Bra

50% dari Pemimpin Pasar Consumer Goods Dipegang Merk Lokal

Merek lokal berhasil membangun kehadiran yang lebih kuat dalam persaingan industri barang konsumen (consumer goods), ketika  50% dari 10 merek pemimpin pasar  teratas berasal dari produsen lokal. Meski demikian, ke depan diperkirakan persaingan makin ketat sehingga pemimpin pasar harus lebih kreatif untuk memasarkannya agar tetap menempati peringkat sepuluh besar. Hal itu terungkap dalam hasil Survei Kantar tahun 2019. “ Hasil survei  mewakili 85% dari total rumah tangga kota-kota besar di Indonesia,” kata Marketing Director Kantar, Fanny Muharyati, dalam keterangan tertulis di Jakarta, Jumat (21/6). Fanny menjelaskan  survei brand “footprint”  merupakan studi tahunan Kantar untuk  mengukur merek  apa saja yang paling sering dibeli konsumen, sehingga menjadi pemimpin pasar. “Studi ini meliputi jumlah pembelian (penetrasi pasar) dan berapa sering produk dibeli. Produk yang disurvei meliputi sektor fast ‘moving consumer goods’ seperti makanan, minuman, perawatan rumah, produk keseh